6 Eylül 2018 Perşembe

BULUTLAR



Yolculuk zaman zaman yorsa da güzellikleri insanı çoğu kez etkiler. 
Uçak yolculuklarımda beni en çok düşündüren kainatın ve insanın varlığıdır. Bulutların üzerinde olmak da değişik düşüncelere salar insanı. Bu sefer şiirlerle yolculuk ettim.Çok sevdiğim birkaçını sizlerle paylaşmak istedim. 


Şu şiirin güzelliğine bakar mısınız? Bir çocuğun dilinde düşünün  Ayla ÇINAROĞLU'nun mısralarını. O çocuk safiyetiyle ne güzel dillenir değil mi? 
Güzel Bulut
Tut beni kollarımdan kaldır 
Sırtına oturt. 
Unut yağmur olmayı bir süre 
Böyle bembeyaz hafif 
Ve yükseklerde 
Böyle düşlerde yüzer gibi 
Işıklı masmavi göklerde 
Gidelim görmediğim, bilmediğim yerlere. 
Göster bana, anlat bir bir 
"Şu nehir, şu dağdan gelir, 
Şurası şu ülkedir. 

İnsanlara bak işte şu evlerde yaşar, 
Şöyle konuşur, şöyle eğlenir." 
Ve bilmek isterim doğrusu 
Çocuklar hangi oyunları oynar, 
Kediler nasıl miyavlar oralarda 
Hangi türküler söylenir? 
Ama bak 
Biz tam böyle gezerken 
Yoruluverirsen 
Bir damlacığını bırakır gibi 
Bırakıvermek yok 
Beni evime geri getir.


Ya yüreği yanarsa şairin?.. Bulutlar çare olur belki kim bilir yangınına.

     Ey güzel bulut!
     Yagmur ol, yağ bana; ıslanayım sırılsıklam.
     Bu yüregimin atesi anca böyle söner. (Mehtap Kutlu)
                                               
     Yunus'un dizelerinde de  yürek yangınının yoldaşıdır bulutlar. Şu dizelerdeki imgelerin gücü sizin de yüreğinizi yakmadı mı?
     
     Karlı dağların başında
     Salkım salkım olan bulut
     Saçın çözüp benim içün
     Yaşın yaşın ağlar mısın


        

Ahmet Muhip Dıranas'ı da bir zamanlar "Şehrin Üstünden Geçen Bulutlar" düşündürmüş. Şiiri okuyup yükleyene de teşekkür edeyim buradan. 

(Not: Ahmet Muhip Dıranas, soyadını bir süre "Dranas" şeklinde kullanmıştır. Ancak hayattayken bütün şiirlerinin bir araya getirdiği, 1974 yılında Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları arasında çıkan Şiirler'inin kapağında "Dıranas"ı tercih ettiğine göre, Dranas imlâsı artık yanlıştır. 









 Yazılacak nice mısra var bulutlar üstüne. Yerim dar söyleyemedim. Çok yormak da istemedim. Mahallemin üstündeki bulutlarla hoşça kalın diyelim o zaman. 

9 yorum:

  1. Bulutları ben de çok seviyorum. Huzur veriyor bana, bazen de türlü şekillere giriyorlar ya bayılırım. Ne güzel yazmışsınız. Turgut Uyar ın birlikte göğe bakalım dizeleri geldi aklıma...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumuzun en güzel eğlencelerinden biriydi. Bulutları seyredip onlara yakıştırmalar yapmak.Bu aralar bulutlar çok kızgın Karadeniz'de.Özellikle akşam üstleri göğü kaplayıp kükremeye başlıyorlar.

      Sil
  2. Bulutları da hep bir şeylere benzetmeye çalışırız değil mi?Anlam ararız onlarda...

    YanıtlaSil
  3. Hala kurtulamadım ben o alışkanlıktan. Şimdi de balkonumda oturmuş deniz ve bulut kardeşliğini seyrederken bulutlar birer ada gibi görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf edeyim bu alışkanlık bende de devam ediyor :)

      Sil
  4. Bulutlar hikayeler anlatır bana..Çocukluğumda uzun yolculuklarda annemle bulutları bir şeylere benzetir, onlardan hikayeler uydururduk..Yağmura, rüzgara, tüm doğa olaylarına hayran annemle bulutlar için, pamuk şekeri görüntüleri ve bize anlattıkları hikayeleri için şükrederdik..Şimdi orada bulutların üzerinden aşağıya bakıyor mudur annem? Oradan bakınca bizi benzetebiliyor mudur bir şeylere acaba?

    YanıtlaSil
  5. Sizi görmekten mutlu oldum. Hoş geldiniz. Son cümleleriniz içimi sızlattı. Cennet bahçelerinde nurlar içinde olsun anneciğiniz.Bulutlardan hikayeler çıkarmak her annenin aklına gelmez biliyor musunuz. Bir şeylere benzetir,geçer. Çok özel bir insanmış. Size ne güzel bir hatıra bırakmış.

    YanıtlaSil
  6. Bütün yaz göklere bakıp biraz bulut aradım. Mavi tuval üzerine beyaz pamuklar gibi öyle güzeller ki. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,sizi görmek ne güzel. Bulutlar gökyüzünün süsü. Hele de bembeyaz pamuk pamuk olurlarsa maviliklerde süzülürken gönülleri şenlendirir değil mi?

      Sil