6 Ağustos 2019 Salı

CUMALIKIŽIK





Yurdumuzun her köşesi ayrı bir zenginlik barındırıyor. Cumalıkızık da bunlardan biri. Dağında taşında beş yüz yılın damgası ve dahi hasreti var.
Taşında toprağında, birbirine yaslanmış evlerinde,yüzyılları omuzlamış ağaçlarında eski günlerin hasreti buram buram tütüyor.
 Cumalıkızık yaşayan bir miras. Evlerinde hayat sürüyor. Ancak değişen zaman buraya da yerleşmiş köy turistleri görünce bir ticarethane olmuş. İyi mi kötü mü bir yorum yapmayacağım. Sadece biraz daha düzenli ve daha minimal bir hale getirilemez mi diye düşündüğümü söyleyebilirim. Biz çoluk çocuk gezdiğimizden tadını tam olarak çıkaramadık diyebilirim ama gezme listenize alin derim.
O halde buyurun gezmeye.
.











6 yorum:

  1. Yurdun şirin köşelerinden biri şurası ama halen nasip olmadı bana . Eşcazımı ikna eder etmez gitmek istiyorum ilk fırsatta. Huzur dolu bloğunuzu da aldım takibe, kaleminiz daim olsun, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda gidersiniz inşallah. Ben dolaşırken taşlara bile itinayla bastım desem yeri. Ecdst yadigârı.

      Sil
  2. Eşim okul gezileri düzenliyor. Her yıl mutlaka bir kaç kez gidiyorum Cumalıkızık'a gideriz. Ben de çok seviyorum. Fakat çok çok kalabalık ve bazen bu çok sıkıcı oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Fırsat bulunca ertelememek lazım. Her yer satıcılarla kuşatılmış olmasa zamandan kopmak işten bile değil orada. Kıymet bilmeli.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili öğretmenimin, kıymetli dostumun öğretmenler gününü kutlayıp muhabbetle, özlemle sıkı sıkı sarılmak istiyorum. Öğrencileriniz de, öğrenme ve öğretme azminizle çevrenizden nasiplenip mutlu olan tüm sevdikleriniz de çok şanslılar. Hep üretmeniz hep paylaşmanız dileğimle. Sağlıkla, huzurla inşallah...

    Cumalıkızık köyünü de içine alan bir Bursa gezisi yaptık yakın zamanda, hatta yazdım ben de. Okuyunca hem fikir olduğumuzu görüyorum ve neden değerlerimize, güzelliklere anlık, kısa ticari kazançlar olarak bakıyoruz diyerek de üzülüyorum. Oysa öyle güzel bir tarih mirası ki... Kahvaltı ve hediyelik eşya ticaretine yenik düşemeyecek kadar kıymetli.
    Geç kalmadan belki diyoruz hepimiz, düzeltiriz ve layıkıyla sahip çıkarız.

    Çok sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Cansın Begonvil'im.Güzel dileklerin için teşekkür ediyorum.Rabbim sağlık ve azim nasip etsin helalinden üretmeye devam edelim inşallah.Yalnız üreteyım derken kaybettiklerimiz de mi var endişeleri içindeyim. Bu bloğun amacı farklıyken böyle bir mecraya dönüşmesi mesela artık çevreme gönül gözüyle bakamıyorum üzüntüsünü doğurdu bende.Daha doğrusu hissettiklerimi anlatamama kısır döngüsüne girdim galiba.Çoğalayım derken eksildim hasılı. Hayatımdaki yoğun trafiğin götürdüğü diyeyim ben buna. Pek çok şeye içten içe yanıp o yangını meşguliyetle söndürmek olsun hadi adı.
    Cumalıkızık ve kaybettiğimiz nice değer o yangının odunu,kömürü, nihayetinde alevi. Kendimize gelip zarardan dönmek de dileği.Evet ben de çok özledim seni,sohbetini. Birbirinden asla haberi olmayacak iki insanın gönlünü birbirine bağlayıp buluşturana şükürler olsun.

    YanıtlaSil