14 Aralık 2017 Perşembe



MİM
Sevgili Sevgi, işte geldim. Sorduğun soruları dilimin döndüğünce cevaplandırayım bakalım. Ancak peşin söyleyeyim öğretmenliğim süresince  ayrıntılı cevap istedim. Ayrıntılı da cevap veririm. Sıkılmaca yok. Haydi Bismillah.

1. Yaş mı?.. O da ne?.. Gerçekten de bu soruyu sormasa mıydın yav? Şimdi çocuklarım bu yayını okurlarsa ne olacak? Yaşımı sorduklarında onlara," On yedi buçuk yaşındayım ama beni üzdüğünüz zaman yetmişime geliveriyorum." diyordum. İşte ben ikisinin ortasında
ellili yaşlarımdayım. Mesleğe gelince  Hanımlarda meslek çoook. Eş, anne, temizlikçi ,bulaşıkçı, ahçı, terzi...Diploma sorarsan henüz emekli olmuş-doğrusu hiç de alışamamış- bir Türkçe öğretmeniyim.

2. Karadeniz'de Ordu ilinin en güzel ilçesi Ünye'de yaşıyorum.  Burada  yapılaşmadan kurtulabilen yerleri çok seviyorum.  Kent Ormanı, Kadılar Yokuşu,Çamlık ,Yürüyüş Yolu ve tabii denizini çok seviyorum. Öyle ki denize sırtımı dönüp oturmamak için koltuklarımı herkesten farklı yerleştirdim. Açık havalarda denizin o masmavi görüntüsü beni rahatlatır.












3.Günlük hayatta beni en çok mutlu eden şey dostlarla beraber vakit geçirmektir. Ayrıca hobilerimle uğraşmayı da severim.

4. Pek çok hobim var.Ama ayırt etmeye gelince hiçbirini ayırt edemiyorum. Ruh halime göre değişir. Başta kanaviçe işlemek,uzun süredir beni sıksa da dikiş dikmek(çünkü bu konuda mektepli değil alaylıyım,bir eğitimim yok ve dikiş dikerken müthiş döküntülüyüm) çiçeklerim ki onlarla uğraşırken kendimden geçiyorum diyebilirim. Bu aralar da mobilya boyamaya merak saldım. Kendimi geliştirmeye uğraşıyorum. (laf aramızda yaptığım masraf ve harcadığım mesaiye bakarak ortada bir şey göremeyince zaman zaman boş işlerle  uğraşıyorum diye düşünmüyor değilim.) Ayrıca şiir geceleri hazırlamak da bence hobi sayılır. Bir edebiyat kıraathanesi açabilirsek orada devam ederim artık.
5. İstediğin fotoğraf olsun da şimdi hangi köşesini ayırt edeyim ki evceğizimin?..Bir yerini göstersem diğerlerinin hatırı kalır sonra. Demek bize katlanacaksınız biraz .  Evceğizim evceğizim sen bilirsin halcağızım deyip  girişle  başlayalım o zaman:


Salonumuz


  Denize sırtımı dönmemek için şu yeşil koltukta oturuyorum. Yalnız bu ara salonumda değişiklik yapınca ayarım bozuldu. Bu eşyaları pek sevemedim. Koltuklar iyice çöktü diye değiştirdik ama ben eski kotuklarımı istiyoruuuuuuum. Ahan da altta görüldüğü gibi. İyice anladım ki alışkanlıklarımdan vaz geçemiyorum. Üstelik kaç zamandır değiştirmeye uğraşıyordum.







 
  Sence de eskilerim daha zarif değil mi Sevgi?(Diğer blog komşularımın görüşleri de memnuniyetle beklenir)

 

  Bu köşede el işi yapmayı seviyorum.



  Yeşil koltuğum bu cama bakar.


Olmazsa olmazım balkonum, begonvilli köşem ve akşam saatlerinde manzaram.





Yeşil koltuktan görünen bu manzarayı ve mutfağımın bu köşesini de seviyorum.  
                            
Oldu olacak önceki kışlardan birinde çektiğim ve evimden seyretmeyi sevdiğim şu kış videosunu da paylaşayım bari.(çok mu abarttım)

6.Başta Kur'an ı Kerim tabii ki. Kıraatı bile etkilemeye yeter. Ama kalan kısmı çok zor bu sorunun örtmeniiiim.  birbirinden ayırt edemiyorum. Eve dönmesin şimdi madem öyle çocukluğum ve genç kızlığıma damgasını vurmuş ve beni çok etkileyip yolumu çizmiş olan kitap "Çalıkuşu" diyeyim o zaman.
Şansımıza çıkan sayfadan aldığım bölüm de bu:


7.Çevreme baktığım zaman hep mucizeler görüyorum. Şu koca evren, insan,ağaçlar,deniz,bir kum tanesi...mucize değil de nedir?
8. Daha kendi ülkemi göremedim ki...Ne diyeyim? Hindistan ilginç olurdu herhalde.
9. Bana göre en büyük başarım rahat ve bilinçsiz bir ortamda yetiştiğim halde en genç çağımda tesettürlü olmaya karar vermemdir.
10. Ölmeden önce yapmak istediğim en önemli şey Allah'ın rızasını kazanabilmiş bir kul olmak. Başka ne isteyebilirim ki.


Son söz: Örtmenim ilk defa bir mim ödevi hazırladım.Ayrıntılı bir ödev hazırlamak için çok çalıştım. İnşallah başarılı olmuşumdur.









20 yorum:

  1. Misafirliğe gelmiş gibi oldum, ellerinize sağlık. Tatlı dil, samimi dost yüreği ikramın hası. Eviniz çok ferah, huzurlu bir ev ama evler sahipleriyle müsemma. Buna yürekten inanıyorum, güle güle oturun. Salonunuzun iki hali de güzel ama eski koltuklar hep özleniyor. Ünye ne kadar güzel bir yermiş, çocuklarınız İstanbul'da belki ama haklısınız kolay kopulacak yerler değil. Sizi tanıdığıma çok memnunum, İnşallah bu gelişinizde görüşmek, sohbet etmek üzere. Çok sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlerin sahipleriyle kişilik kazandığına ben de inanıyorum.
      Örnekleriyle de hepimiz karşılaşmışızdır. Ben de karşılaştım. Nohut oda bakla sofaları güler yüzüyle ısıtanların verdiği huzurla çok kez mutlu oldum. Ünye'de evler hayli geniştir. Haliyle bizim nasibimize de geniş bir ev düştü ama inanın ben o minik evleri ve o evleri yuva yapanları özlüyorum. Bu arada İstanbul'a gelince görüşebilmeyi ben de çok istiyorum.

      Sil
  2. Video fikri ne güzeldi..ah o balkon o çiçekler evdeki o huzur ve evet bence de eski koltuklar daha zarif ama yenileri de güzel inan ki..
    Nefis bir mim yazısı çıkmış ortaya..özellikle pencereyi açıp uğuldayan rüzgar sesi gelince üşüdüm sanki..
    Tüm bu güzellikleri hissetmiştim sanki birden görünce içimde bir çok şey yerine oturdu..
    Karadeniz'i bir başka begonvili bir başka kışı bir başka denizi bir başka severim!..
    Ben de olsaydım koltuklarını ancak öyle yerleştirirdim ve sana demek istiyorum ki koltuklara bakma koltuklardan denize bak.❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videoyu beğenmene sevindim. Herhalde biraz renk gelsin istedim. Çok doğru söylüyorsun. Artık koltuklar bakmayayım. Deniz daha güzel.

      Sil
  3. Fotoğraflarla ne de güzel anlatmışsınız.Çok güzel bir yerde yaşıyorsunuz.Evinizdeki fotoğraflardan da naif yanınızı öğrenmiş olduk :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Çok şükür küçük ve güzel bir yerde yaşıyorum. Eğer bu güzellikler bilinçsizce tüketilmezse uzun yıllar insanlara huzur vermeye devam eder.

    YanıtlaSil
  5. Evin pek güzel hemşerim, sağlıkla mutlulukla otur inşallah. Koltukların eskisi de yenisi de çok güzel. Eskiler çok samimi, yeniler de çok şık. Almışsın artık, geri dönüş yok , o halde yenileri de sevmeye başlamalısın, onlara da yazık, zorla gelmediler ya o eve 😁 Bu arada dönüşüm dolabın da gayet güzel olmuş, gelip okumuştum ama yorum yapamamıştım. Dikiş konusunda benim blogdaki yorumuna cevap yazdım zaten 😀

    YanıtlaSil
  6. Valla doğru zorla gelmediler ya...Artık yabancı gibi davranmayayım ben bunlara.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel, kahveye geldik sanki huzur dolu evinize :)

    YanıtlaSil
  8. Ne iyi ettiniz de geldiniz.Safalar getirdiniz. Sohbet ne güzel gider şimdi."Gönül ne kahve ister ne kahvehane;gönül bir dost ister, kahve bahane." değil mi?



    YanıtlaSil
  9. Öncelikle çok güzel bir yerde yaşıyorsunuz gerçekten şanslısınız :) evinizi dolaşırken elimizde kahve sizinle sohbet ederek dolaştık sanki çok hoş bir üslubunuz var :) mimi bende cevapladım dilerseniz blogumdan okuyabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin genç bayan. Çok şükür Allah böyle bir yerde yaşamahı nasip etti ama sizin yaşadığınız yer de çok güzel ve otantik. Orada bir müddet ikamet etmeyi isterdim doğrusu. Çünkü bir yerin dokusunu anlayabilmek için insanının ve yaşama biçiminin içinde olmak güzel olur bence.

      Sil
  10. Çok samimi ve sıcak bir eve misafir oldum.
    En güzel köşelerinde ağırlanıp kahvemi içerken bir de harika bir görsellik eşliğinde öğretmenimden şiir dinledim.
    Daha ne olsun.
    Emmeğinize sağlık.
    Ahşap yeni boyama terek harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim öğretmenim. Şiirler de okurum size. Öğretmenliğim süresince şiir geceleri hazırladım. Sanırım en çok özleyeceklerimden biri de o. Size okurum ben de.

      Sil
  11. Sevgiye bu mim için teşekkür ederiz. Balkona çaya gelebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başım gözüm üstüne;buyurun,gelin. Çok mutlu olurum. Dostlar biriktirmek güzel.

      Sil
  12. Konuyla alakasız olucak belki ama görmezsiniz diye tekrar buraya yazmaktayım :) Sorunuzun cevabını verdim :) Boyamış olduğunuz eskitme tarzında dolabınıza :)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir anlatım olmuş okurken insanın içi açılıyor gerçekten 😊❤evinin her köşesi ve resimler şahane bayıldım emeğine yüreğine sağlık Öğretmenim sevgiler 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bu acemi mimi. Olmuşken tam olsun mu dedim nedir. Ama abartmışım sanırsam. Beğenmenize de sevindim ayrıca.

      Sil