4 Kasım 2017 Cumartesi


       

        BOYAMA SEVDASI

        Kendime kızıyorum bazen. İnsan evinin işini gücünü bitirip eline kitabını alıp  bir de yanına  çay,  Başka şey düşünmeden şöyle sakince oturamaz mı? Ben başaramıyorum böyle bir şeyi yapsam da çok ender. Kitap okurken zaten evi barkı unutuyorum. ev halkı elime bir kitap almasam diye bakıyor da bu aralar kitaplarımı mumla arıyorlar desem yeri.
      
        Uzunca bir zamandır mobilya boyamaya merak saldım. Ama bu da bir zaman ve emek gerektiriyor. Üstelik küçük yerdesiniz bir kurs yok. Neyse İstanbul seyahatimi bir atölyenin toplu çalışma gününe denk getirdim- onlar" work shop" diyorlar- (dilimizin ve vurdumduymazlığımızın içler acısı hali) ancak gidebilmek ne mümkün. Ben Beylikdüzü'ndeyim atölye Emirgan'da. Gözümü karartıp yola çıkacakken önüme çıkan trafik engeli. Hasılı kelam hevesim kursağımda kaldı. Katılamayacağımı bildirdim fakat aklım boyamada. Araştıra araştıra Anadolu yakasında bir atölye buldum.  Oğluma geçtiğim zaman kısa bir ders almak üzere anlaştık. Sağ olsun Emel Hanım o kısacık süre içinde çok yardımcı oldu.


      Elbette ki yeterli değil. Benim daha çok çalışmam gerek. Boyalar  ve toplu çalışmalar ise oldukça yüksek meblağlar istiyor.  Her neyse Ufak tefeklerle işe başladık bakalım. Şöyle rahatça ayaklarımı uzatıp "emekliliğin tadını çıkarmak" varken yine başıma iş açtım. Koştura koştura ev  işlerini bitirip doğru boyaların başına. Yok canım ben akıllanmam.


        Bunlar elim boyaya alışsın diye boyadıklarım.




      İlk eskitmeyi çerçevede denedim.



      Mobilya olarak seçtiğim ilk kurban. Eski sehpa.

Biraz eskitelim bakalım olacak mı?



Olmuş mu dersiniz? Şimdi sipariş ettiğim boyaları bekleme zamanı... İnşallah öncelikle kendime mahçup olmam.

20 yorum:

  1. Evine gelmek isterdim,balkonunda kahve içmek isterdim bütün bu güzellikleri yakındangörmek seni daha da yüreklendirmek isterdim.
    Abartım yok herşey çok çok güzel olmuş,içinde merak var ve sevgi var belli belki acele ile oldular belki kaşla göz arasında oldu ama güzel olmuşlar,hepsi sen..
    O nasıl renkli bir dünyadır..Maşallah..
    Devamı gelmeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasiptir bu.Kim bilir? Hiç beklemediğimiz bir zamanda bir de bakmışız yüz yüzeyiz. Koca blog dünyasında bizi karşılaştırıp yüreklerimizi birbirine ısıtan onu da nasip eder. İlgilerimize gelince bunca sıkıntılı bir dünyada değişik renkler kaçış noktaları oluyor.

      Sil
  2. Şimdi bunlar alıştırma ise sonra neler olacak? Maşaallah, tepsiye küçük kızımda okurken bakıp aa ne güzel tepsi dedi, baharatlık, çerçeve ve sehpa hepsi çok güzel olmuş. Ama ben hiç şaşırmadım sizi tanıdığımdan beri burada hep zevkli ve mahir el işleri görüyorum. Ben de bugün boy boy üç küçük kasnak etamin kumaşı aldım yapıp duvara asacağım inşallah. Tığ da aldım motif motif yeleklerden örmek istiyorum. Kızlarım bir garipsedi, el işi ve ben alışık değiller bakalım sonuç nasıl olacak. Ezgissimo var yeni bir bloger arkadaşımız, Ezginin Günlüğü hem paylaşımlarını hem kendisini çok seveceksiniz, el işleri de çok güzel. Özlemişim yazdıkça yazasım geliyor, daha fazlasını İstanbul'a saklıyorum. Kucak dolusu sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik ilgi alanları insanı mutlu ediyor. Sizin de yapacağınız küçük çalışmalarla çok mutlu olacağınızı biliyorum. Bu çalışmalar aynı zamanda küçük çaplı üretimler. Düşünün ki kendinize veya kızınıza bir yelek,bir hırka örmüşsünüz. Mutluluk verici değil mi? Bak şimdi aklıma geldi yıllar önce ördüğüm bir hırka vardı. Motif motifti. blogda da paylaşayım. Belki yapmak isteyen olur. Ezgi'nin Günlüğü'nü dolaştım. Evet,güzel şeyler yapmış. Üretmek her zaman güzel.

      Sil
  3. çok şık olmuş.. iyi günlerde kullanın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Siz de ne güzel şeyler örmüşsünüz. Kitap blogunuz da çok güzel. Tanıdığım öğretmenlerin çoğunluğu üretken. Siz de öylesiniz. Ben de sizi tebrik ediyorum. Görüşmek üzere hoşça kalın.

      Sil
  4. Bu gibi çalışmalar el emeği göz nuru, nasıl güzel olmaz. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Şu fani dünyada bir şeylerle meşgul olmadan olmuyor. Gönül eğleyip gün dolduruyoruz işte. Teşekkürler güzel düşünceleriniz için.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Bunlar çıraklık eseriyse kalfalık ve sonrasını merak ediyor insan. Tebrikler...

    YanıtlaSil
  7. Olmaz mı hem de çok güzel olmuş ellerinize sağlık.
    Mobilya boyama işi en güzeli benim evde boyamadığım çok az şey kaldı,sizi çok iyi anlıyorum.
    Yaşasın emeklilik...!
    Sizi tanıdığıma memnun oldum,kolay gelsin.
    Yazışmak üzere hoşça ve bol boya ile kalın.

    YanıtlaSil
  8. Hoş geldiniz. Gelmekle mutlu ettiniz. Boyamaya merak saldım ama bir de inceliklerini bilebilsem...Siz de boyadıklarınızı paylaşmaz mısınız? Emekliliğe alışamayan bir ben mi kaldım dersiniz? Boyamayı tam olarak öğrenince alışacağım inşallah.

    YanıtlaSil
  9. Diger mobilyalar bunu gorunce kurban olmaya aday olmadilarsa, bu onlarin ayibi:)))
    Hepsi cok chic olmus. (chic kelimesine takilmayin lutfen, klavyem turkce olmadigi icin o kelimeyi pek bir ayipci yaziyor:))
    Ilk el alistirmasinda bu guzellikler ciktiysa ortaya digerlerini gostermeyin de kiskanclik krizine girmeyelim burada:))
    Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  10. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.Bir şeyler yapmaya çabalıyoruz da teknik bilmeyince biraz hevesim kaçıyor. You Tube'de videolar var ama birebir öğrenmek daha güzel.Deneme yanılma yöntemi işe yarar inşallah.

    YanıtlaSil
  11. El emeği olan her şeye saygım sonsuz.Çok da güzel olmuş valla :)

    YanıtlaSil
  12. Yalnız çok fena sardı bu iş. Öğrenmwk için de epey zaman,emek vs gerekiyor. Habire atölye arıyorum ders almak için. Malum buralar küçük yerler. Dün bir atölye bulup Samsun'a gittim inanır mısınız? Bundan sonra daha bilinçli boyayacağım inşallah.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel. Hiç öyle yeteneklerim yok.

    YanıtlaSil
  14. Eminim başka ilgi alanlarınız vardır. Önemli olan insanın mutlu olacağı şeylerle zamanı değerlendirmesi değil mi zaten?

    YanıtlaSil
  15. Çok da güzel olmuşlar hemşerim, öğrenmek için kursa gerek yok ki, Youtube da her şey var. Hatta Cadence boyalarının Türkçe hazırlanmış boya ve yardımcılarının ( medyum ) kullanımları hakkında bir sürü video var. Ben hiç kursa gitmedim, her şeyi Youtube’dan öğrendim. Yani kendinizi üzmeyin kurs bulamadınız diye. Siz yaparsınız. Hatta bence kursa ihtiyacınız da yok, sehpalar, tepsiler öyle gösteriyor 😍

    YanıtlaSil
  16. Cesaretlendirdiniz beni sap olun hemşerim. Yapıyoruz bakalım bir şeyler. Ortaya ne çıkacağını ben de merak ediyorum.

    YanıtlaSil