22 Ağustos 2017 Salı



   BİR KIVILCIM DÜŞER ÖNCE...



    Yalnızlık Allah'a mahsus. İnsansa şu fani dünyada bir arkadaşa muhtaç. 
     Arkadaş: arka,dayanacak kuvvet.
     Liste uzun: Hayat arkadaşı,yol arkadaşı,asker arkadaşı,sıra arkadaşı,iş arkadaşı...Hatta blog arkadaşı.
     İnsan çok değişik vasıflarda arkadaş edinebilir.  Ruhuna sıcaklık vermesi,onu mutlu etmesidir önemli olan.Hiç arkadaşı olmadığını hatta arkadaşın gereksiz olduğunu iddia edenlere bakın onların da kendilerine yoldaş olarak seçtikleri vardır. Kitaplarıdır mesela. Doğayla iç içelikleri,dinledikleri müzikleridir ya da. Aşık Veysel en sadık yarinin "kara toprak"olduğunu söylese de sazı,"Ben gidersem sazım sen kal dünyada/ Gizli sırlarımı aşikar etme." diyecek kadar arkadaştır ona. Öyle ya da böyle hepimiz yanımızda bir varlık isteriz.
 Kimimiz hayvanların arkadaşlığını yeğleriz, kimimizin kimsesi çiçekleri oluverir bazen. Ancak   insanın arkadaşlığı başkadır. Tam da Elif Şebnem Akal'ın mısralarda anlattığı gibi:

"Yalnızlığa dayanırım da, bir başınalığa asla,
 Yaşlanmak hoş değil, duvarlara baka baka. Bir dost göz arayışıyla, Saat tıkırtısıyla... Korkmam geçinip gideriz biz mutlulukla, Ama; ''Günün aydın, akşamın iyi olsun'' diyen biri olmalı. Bir telefon çalmalı ara sıra da olsa kulağımda. Yoksa zor değil, hiç zor değil, Demli çayı bardakta karıştırıp, Bir başına yudumlamak doyasıya. Ama ''Çaya kaç şeker alırsın?'' Diye soran bir ses olmalı ya ara sıra..."

 Arkadaşlıkla dostluk birbirinden ince çizgilerle ayrılsa da dostlukların arkadaşlıkla başladığını düşünürsek ben dostluğu gerçek arkadaşlık gerçek arkadaşlığı da dostluk  olarak algılayanlardanım. Ve bu yayının işi iyi zamanında seninle olup dost görünenlerle veya yolda izde,toplantıda tanışıp kısa süreli yarenlik ettiğin kimselerle ilgili değildir. Hz. Mevlana'nın da dediği gibi ,"Dostluk illa yan yana diz dize olmak değildir. Asıl can cana kalp kalbe olmaktır."
  İnsana asıl dost yaratandır. Ancak arkadaşlık duygusu  Allah'ın insana dünya üzerinde verdiği en güzel nimetlerdendir. Hz. Ebu Bekir'i peygamberine arkadaş kılması ve bunu ayetinde belirtmesi gerçek arkadaşlığın  önemini anlatmıyor mu? Ne diyordu Rabbimiz Sevr mağarasında peygamberimizin öldürüleceğinden korkan Hz. Ebubekir için:" Hani o ikisi mağaradaydılar da hani O dostuna"mahzun olma Allah bizimle beraberdir.demişti."(tevbe suresi 40. Ayet)
 İnsansa zayıftır. Dünyaya dalıp O'ndan uzaklaştığı zamanlar aslında en yalnız zamanlarıdır. Bana göre Allah arkadaşlık duygusunu insan yüreğine dünyadaki yalnızlığını gidermek için koymuştur. En sadık arkadaş da hayatımızı renklendirip yüreğimizi ısıtmanın yanı sıra en güzel ve en zor zamanlarımızda yanımızda olup her şekilde dağılmamızı önleyen, en büyük gerçeğin sonsuz bir hayat ve her şeyin sahibinin Allah olduğunu hatırlatıp kendimize çekidüzen vermemize önayak olanımızdır.
 Dostluk mertebesine erişmiş arkadaşlıklar uzaklıklarla da sınanırlar çoğu zaman fakat  "Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur." diyen Montagne'nin  güzel inancına katılmamak mümkün mü?
   O kadar çok şey var ki arkadaşlık üzerine söylenecek. İyisi mi "Söylendi söylenecekler cancağızım,şimdi yeni şeyler söylemek lazım." diyen Mevlana'ya kulak verip yeni şeyler söylemek üzere sözü size bırakayım. Has arkadaşlıklara...
        

     

14 yorum:

  1. İnsan,sosyal varlık.O yüzden eş,dost,aile,arkadaşlık önemli kavramlar.Gerçekten sevdiğimiz ve sevildiğimiz bir hayat yaşamamız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Şair İlhan Geçer'in dizeleri geliyor dilime.
    ...
    "Sıcak dostluklar,sevgiler varken,
    Savaşlar,kinler,öfkeler neden
    Bırakıp gideceğiz bir gün,
    Dünya bu kadar güzelken."

    Dünyadaki en güzel kazanç sağlam arkadaşlıklar.

    YanıtlaSil
  3. Yalnızlık Allah`a mahsus. Sahiden öyle. Allah yalnız kalmayalım diye insanları çift yaratmış hatta tüm mevcudatı. Yalnızlık iddiasında bulunanlara ne kadar hoş bir kelam gördüm okurken. Yalnız kaldığını söyleyen insan bile kendine kitabı arkadaş edinir. Kalemizi sağlık öğretmenim.

    YanıtlaSil
  4. Söylenecek o kadar çok şey var ki arkadaşlık üstüne. Şu yeryüzünde insana en yakın olan yine insanın arkadaşlığı. Hepimize insanın iyisi,arkadaşın hayırlısı nasip olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  5. Ben yazıyı okurken çayımı da yudumladım, sizin balkondan Ünye'yi seyrettim, çünkü inanır ve hep derim kalpten kalbe yol var. Dediklerinize katılmamak mümkün değil, zaten konuşmadan hatta görüşmeden anlaştığımız arkadaşlıklara dostluklara tutunuyoruz. Sosyal medya en başta zamanımızı çalıyor dikkat etmezsek, ama şu da var sanal alemde bazen çok güzel insanları tanımaya vesile oluyor. Ne kadar şikayet etsek de yine yeri gelir kardeşten , yardan daha yakın değil midir can dostu? Bana nasip ettiği güzel yürekler için Rabbime hamd ediyorum..
    Bayram öncesi 10 güne yakın hiç yazmadım, sık olmuyor ama bazen kopuyorum blogumdan. Bugün de acaba Bir Tatlı Huzur bayramda bir şey yazmış mı diye açıp baktım, yazınızı gördüm. Gönülden ve hep varsınız bazen kabuğa çekiliyorum ama hiç uzak düşmüyorsunuz emin olun. İnstagramda hesabınız gizli ben de size istek göndermiştim, bilmiyorum ulaştı mı?
    Kalbi sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Begonvil Sokağı, kalpten kalbe giden bir yol var iyi ki de. Yoksa insan tanımadan,,hiç görmeden nasıl bir bağ oluşabilirdi ki? Ses vermeniz benim için çok önemli. Blog benim için takip sayısıyla değil, bana dokunan ve dokunabildiğim kalplerle değerli. Yazılarınızı bir dost yolu gözleyerek bekleyişim bundandır. Takip isteğiniz ulaştı,teşekkür ederim. Balkonumda sizinle sohbet etmeyi nasıl isterim bilemezsiniz. Emin olun evim de balkonum da şenlenir. Yüreğimse kanatlanır. (Karadeniz'de fotoğrafı çekilecek doğal güzellik çok. Belli mi our bahanesidir belki.) Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili blog dostum... bu yazıyı okuyunca öyle hitap etmek istedim size :) Yüreğinize sağlık. Rabbim bahtınızı açık etsin. Sevgiler♡

    YanıtlaSil
  8. Biliyor musunuz kendime hayret ediyorum bazen. Yıllar önce olsa belki de garipseyeceğim bir durumdu görüp tanımadan dost sahibi olmak ancak artık çok iyi bildiğim bir şey var:Kalpten kalbe giden bir yol yaratmış Rabbim. Yaratandan ötürü sevmek duygusu da varsa içimizde engeller ortadan kalkıyor. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    O hâlde, ben de şöyle bir selam bırakayım buraya ;

    Dostluk

    Biz haber etmeden haberimizi alırsın,
    Yedi yıllık yoldan kuş kanadiyla gelirsin.

    Gözümüzün dilinden anlar,
    Elinizin sırrını bilirsin.

    Namuslu bir kitap gibi güler,
    Alnımızın terini silersin

    O gider , bu gider , şu gider
    Dostluk ,sen yanı başımızda kalırsın. .
    ....
    Nazım Hikmet
    Dostlukla ve sevgiyle kalın. .Zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hayli uzak kaldım buralardan. Ne güzel söylemiş Nazım. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  10. Geldim dost geldim!..nefeslenmek için geldim bir parça mavi görmek için geldim..arkadaşsız olmaz yarnesiz hiç olmaz insanlar renk renktir bir bahçede boy göstermeden olmaz o ilk şiirin ne de güzel bir şarkısı vardır bilir misin?
    Dinleyelim mi?

    https://youtu.be/-wVMvPfxS8s

    Sevgilerimi de bırakıyorum görüşmek üzere her iki cihanda da inşallah💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safalar getirdiniz. Dosttan gelen bir ses,ömre neşe veren bin nefes. Bizi sessizliğinizle nefessiz bırakmayınız.

      Sil
  11. İyi ki yorum yazdınız da yazıma, sizin bloğunuzu, yüreğinizi keşfetmek şansını yakalamış oldum.Dostun eksikliğini uzun zamandır hisseden biri olarak; burada, kelimelerimiz vasıtasıyla kalplerimize dokunabilmenin, dost sıcaklığını hissedebilmenin kıymetini biliyorum. Dostluğa gidecek yolda ilk adımımız olur inşallah cümlelerimiz :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Hoş geldiniz. Ne iyi ettiniz. Dileklerinize yürekten katılıyorum. Hayatta en büyük zenginliğin dostlar biriktirmek olduğunu yaşayan dostluklarımızdan öğrendik. Görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

    YanıtlaSil